Tredje advent

Denna advent har verkligen varit lite upp och ner.
 
På lördagen var pappa och jag inne på stadens stora loppmarknad och försökte bli av med lite skrot.
Det gick inget vidare. Men trötta blev vi. Vi tog båda en eftermiddagslur. Det var inte meningen egentligen. Men vi däckade ofrivilligt i soffan båda två.
 
Pappa och jag vaknade runt 12 på söndagen. Som zombies åt vi frukost och pratade inte så mycket. Halv 1 flög Emil upp ur sängen och skyndade iväg. Han hade helt glömt att han och hans vänner skulle ha en så kallad draft denna dag. Han blev en timma sen ungefär. Han kom inte hem denna dag. Hade tydligen så kul att han glömde bort tiden och missade sista bussen. Derp!
 
När energin från frukosten kickade in började pappa dammsuga. Han tog köket och hallen/korridoren. Sedan fick jag ta vardagsrummet och badrummet. 
 
Här är våran gamla dammsugare. 
 
Sedan kommer jag inte ihåg riktigt vad som hände, men pappa och jag var helt plötsligt på mögeljakt. Vi visste redan att vi började få mögel i hörnet uppe i taket ovanför spisen. Så pappa bröt loss en platta ovanför spisfläkten. Eeeew. Vi drog ut spisen. Mer mögel! Blääää!
Sedan flyttade vi lite i vardagsrummet och hittade mer mögel där. 
Vi har ju typ mögel överallt!!
Det är svartmögel och är inte riktigt den farligaste mögelbildningen. Men den är irriterande och kan självklart ge allergiska reaktioner hos människor. Men i längre kontakt kan det oxå ge sjukdomsbesvär.
Så vi kommer säga upp våran lägenhet nu vid årsskiftet. Här vill vi inte bo, då vi riskerar att bli sjuka.
Jippi...
Jag har foton på allt mögel, men det vill ni nog inte se.
 
De tre ljusen!
 
På kvällen sedan satt pappa och jag och tittade på teve. Så lite mys hade vi tillslut. That's it folkz~
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0