Radiojulkalendern

 
 

Alla barnen firar jul.

 

”Det är december och julen närmar sig. Mamma Flavia och pappa Alfred gör så gott de kan för att få allt att funka, men med så många barn i familjen går det inte alltid som planerat. Barnen åker kana ner i avloppsrör, spelar fiol på morgonen, grillar korv inomhus och eldar upp gardiner.”

 

Jag gillar den. Den är söt och lagom vardaglig med lite strössel av kaos. Jag blir både road och frustrerad över hur snett allt går för den stackars familjen Svennesson. 23 barn! Jag undrar verkligen om de gjort alla själva.

 

Jag gillar verkligen deras förvirrade morfar Gastavo. Johannes Brost gör rösten till Gustavo. Hur kan mamma Flavia våga lämna barnen med morfarn när det gång på gång nästan går åt helvete? Jag tror inte morfar Gustavo är mycket vuxnare än barnen. Inte med de kontiga ideér han får hela tiden.

 

Ja vad ska man tycka om ”sura lapp”-tanten/Fru Kvistling? Hon är… Ehm… Sur?... Jag tror nog att de flesta känner till en sådam här tant. En som bara klagar på allt och som till och med kanske använder denna lite dryga lappteknik för att uttrycka sitt missnöje.

 

Jag undrar faktiskt vad som kommer hända härnäst. Kommer familjen få problem med socialen?

Det är ju inte mycket spänning i denna kalender, men lite orolig blir man ju…

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0