Allt du önskar



Den här historien är allt mäkta konstig. Jag vill bara fortsätta lyssna eftersom den bara blir konstigare och konstigare.

I första avsnittet kände jag verkligen igen mig i huvudkaraktären Elviras situation. Min familj var oxå sådär fattig och både min mamma och pappa var arbetslösa. Sen fick mamma jobb som städerska, men ärligt talat så gjorde det nästan ingen skillnad på ekonomin alls. Jag kunde precis som Elvira inte heller gå på bio med kompisarna. Jag fick min första mobil när jag började sjunde klass. Jag fick pappas gamla Siemens. Så alla på skolan hade nya fina mobliler med kamera och mp3 och allt sådant. Min lilla Siemens hade inte ens färgskärm...
Men andra ord så speglar jag mig själv rätt bra i karaktären Elvira.

Familjen Lancelott är för mig ett stort mysterium. Jag gillar dock att rösterna på paret Lancelott är Lennart Jähkel och hon som är Häxan Surtant. Men var får de alla pengar från, vadan denna konsumtionshysteri, varför tycker de at man inte ska umgås med folk?? Skumt...

Min mamma har värsta konspirationsteorierna. Hon smsade mig häromdagen och bara: "Jag tror att det är hennes mamma de har i tornrummet...=("
Jag tänkte efter lite och insåg att det faktiskt skulle kunna vara det. Men ännu är det inte julafton så vi får vänta och se.

Så som avslutning vill jag säga att jag tycker om den här kalendern på grund av dess konstighet och att den dramatiserats på ett väldigt bra sätt.

That´s all folks~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0